Ceea ce ne blochează

Dezvoltarea personală se referă la efortul continuu a fiecăruia de a se autodepăși, de a se auto-perfecționa, de a-și îmbunătăți viața.

Dezvoltarea personală înseamnă studiul și practica de a-ți îmbunătăți productivitatea, cariera, relațiile, sănătatea și spiritualitatea, prin efortul tău propriu.

De cele mai multe ori, ceea ce ne blochează în a ne descoperi pe noi înșine sau pe cei din jur, sunt diferite temeri, frici și alte disconforturi pe care le acumulăm de-a lungul vieții. Toate acestea creează starea de anxietate, atăt de celebră în zilele noastre despre cum s-ar spune în zilele noastre ,,Boala secolului”.

Identifică factorii care te conduc către o stare de anxietate

Fie că este vorbitul în public, faptul că trebuie să exprimi o nemulțumire șefului, refuzul pe care trebuie să îl exprimi unui prieten sau simpla conversație cu o persoană necunoscută. Trebuie să înțelegi că și ei sunt tot oameni, că nu toți te judecă și mai ales că mulți nu dau deloc importanță prezenței sau efortului tău, așa că fă-ți o listă cu ceea ce te face să devi anxios și treci de barierele acelea treptat, nu brusc sau exagerat.

O altă metodă utilă este exercițiul!

Anxietatea, de multe ori, vine din frică. Iar cea mai bună metodă de a scapa de o frică este să o înfrunți. Cu cât mai des, cu atât mai bine. Deci identifică ce anume iți dă o stare de anxietate și apoi pune-te, într-un mod voit, în acele situații. Nu vei trece niciodată de ele și nu vei progresa în niciun fel dacă nu vei avea acces la ele.

Incearcă să te controlezi, observă dialogul interior și controlează-ți gândurile.

Aici este foarte importantă puterea gândului. Gândurile noastre duc la acțiuni. În loc de gânduri legate de eșec, ar fi o idee bună să avem gânduri legate de succes. În loc de: “Sper să nu mă fac de râs.” este mult mai bine să gândesc: “Sper să fiu foarte aplaudat.” Gândurile pot fi luate ca un joc. La început e puțin mai greu să-ți modifici gândurile, dar cu timpul devine ceva ce iți poate intra în ritm.

Imaginează-ți situații și scenarii

Pregătește-te mental pentru acele momente. A fost dovedit că sportivii se pot antrena chiar și atunci cand doar privesc alți sportivi antrenându-se. Se pregătesc mental. Asta putem face și noi cand știm că urmează să trecem prin anumite momente. Trebuie doar să nu fim dezamăgiți dacă nu ne iese cum noi ne-am imaginat, nu totul iese din prima și nu totul iese mereu așa cum ne-am dori.

Adrenalina este constructivă

Adrenalina este un hormon secretat în sânge de glanda medulosuprarenală în cazuri de stres. Ajunsă în sânge, ea determină creșterea frecvenței cardiace, a presiunii sanguine, dilatarea bronhiilor și pregătirea organismului pentru o producere masivă de energie.
De adrenalină trebuie să ne bucurăm și să ne folosim. Când o simțim în corp, atunci trebie să tragem mai tare ca niciodată, nicidecum să ne blocăm.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s